Úvodem pár slov o nás

Náš spolek byl založen v roce 2018 jako alternativa k občanské iniciativě ČD-Vozy, která byť se snaží o dobrou věc, tak na to jde špatným způsobem, který zbytečně odnáší zaměstnanci dráhy, především pak průvodčí, kteří musí nálepky apod. odstraňovat. Byť je naším primárním zaměřením kvalita cestování, tak se zabýváme i jinými problémy souvisejícími s železnicí. Naší náplní však nejsou jen problémy, spolupracujeme s několika dalšími weby zaměřujícími se na železnici, pro některé děláme například plánky vozů a poskytujeme fotky vozů, které dodávají naši členové. 

Co nám vadí a jaké máme cíle?

Jsme skupina lidí, které pálí stejný problém a mají stejný zájem.

Jsme lidé, kteří rádi cestují vlakem, lidé, kteří jsou často přímo železničními fanoušky. Děláme to právě proto, že nám na železnici záleží a chceme, aby se jí dařilo. Rozhodně nemáme nic proti Českým drahám a není naším záměrem jakkoliv poškodit jméno Českých drah.

Nemůžeme však přehlédnout pofidérní jednání národního dopravce, kde na jedné straně garantuje určité standardy první třídy a inkasuje za to dražší jízdné a na straně druhé je tato první třída často velmi pofidérní a v kontrastu s moderní a pěkně udělanou třídou druhou buďto zastaralá a nebo komfortem daleko za dnes již běžným standardem třídy druhé.

Ukázkovými příklady pofidérní první třídy jsou například vozy:

ARmpee829, kde se osazenstvo jedničky musí dívat na "frontu na pivo" a čichat výpary z kuchyně, do toho je rušeno neustálými průchody cestujících ze druhé třídy k bufetu a o tom, že se nikdo ani nesnažil rozmístit sedadla aby byla ta co jsou proti sobě orientována alespoň částečně k oknům ani nemluvě.

ABpee347, které se vyskytují v kmenových soupravách dálkových rychlíků a dokonce se objevují i na vlacích vyšší kategorie. Bohužel tento vůz doplatil na zadání, kdy se osekalo co šlo, ani se nehledělo na normy a do oddílu první třídy bylo vměstnáno 30 míst. Výsledkem je nulový komfort při delší cestě a vyšším obsazení, nepohodlné sedačky, které jsou otočeny k přepážce a rozteč mezi sedadly, která je o třetinu menší, než ve třídě druhé, dále jsou to "drobnosti" jako špatně řešené osvětlení, kola/kočárky u první třídy, absence koberců, špinavé závěsy a spousta dalšího, celkově "první" třída za kterou se opravdu nevyplatí připlácet...
Reálné označení by mělo být ABdtee a vozy měly být nasazeny na osobní, maximálně spěšné, z modernizace je vidět, že z vozu Bdt se bez výrazného zásahu vůz první třídy pro rychlíkovou dopravu udělat nedá.

Toto není vše, problémy jsou všude napříč celým vozovým parkem, jen ve zkratce se dá hovořit o InterPanteru, vozech Aee140, nebo RegioPanterech.

Nejsme tu však jenom od toho abychom kritizovali co je špatně.

Snažíme se dopravci aktivně podávat četné návrhy na zlepšení a prezentujeme je i zde na našem webu, kde si je může prohlédnout každý a může je též posoudit. Bohužel mnozí co upozornili na danou skutečnost ať už formou podnětu či stížnosti dostali odpověď od pana Pavla Serňuka KOD-oddělení kvality osobní dopravy Generální ředitelství ČD, a.s. ve stylu copy-paster: 

"vůz ABpee 347 splňuje všechny parametry stanovené pro vnitrostátní i mezinárodní dopravu. Tento vůz považujeme za naprosto vyhovující a splňující standardy 1. třídy. Stanovisko dopravce ČD k nasazenému vozu řady ABpee 347 je neměnné."

A dál se tím nikdo nezabývá. Přitom celá tato výmluva je založena na lži, neboť vozy ABpee347 standardy 1. třídy nesplňují, viz vyhláška UIC-567 o roztečích sedadel. Právě toto jednání nejspíše vedlo, že několik naštvaných lidí se to rozhodlo řešit poněkud radikálním způsobem...

Nelze opomenout fakt, že lidé jako pan Serňuk, popřípadě jeho nadřízení, kteří tyto odpovědi vymýšlí, znají vlak jen když na něj koukají ze své škody Superb, když čekají u závor...

Nevadí nám však pouze tato věc, problémů vidíme mnohem více, například v miliardových modernizacích po kterých se v jízdních dobách neprojeví naprosto nic a i zde navrhujeme různá řešení.

Vadí nám, že dochází k likvidaci zastávek se zázemím. Stromy jsou vykáceny a původní zastávky nahrazeny plechovými, či betonovými budkami. Okolí je obehnáno modrým zábradlím, z čehož nic neposkytne ochranu proti prudkému letnímu slunci, větru, nebo prudkému lijíku.

Vadí nám, že v mnohých ohledech jsou jízdní řády sestavovány lidmi co o dané lokalitě nemají potuchy a lidé pak často musí přesedat z vlaku do aut, což železnici určitě nepomůže.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky