Problémy první třídy ve vozech ABpee347
V době kdy se modernizuje vozový park a kvalita dálkových vlaků se objevuje i v regionálních vlacích, jako je například řídící vůz ABfhpvee, nebo jednotky Elefant je skutečně k nevíře, že dopravce může převzít a provozovat takový zmetek jako vůz ABpee.
Vůz má naprosto odfláknutý interiér především v první třídě, který jej degraduje možná i pod úroveň osobních vlaků a ještě v nejednom bodě nesplňuje normy UIC-567 i TSI. Problémů a nedostatků tak v první třídě tohoto vozu naleznete opravdu požehnaně...
Rozvržení oddílu:
Problémy jsou už v základním rozvržení interiéru, na kterém je znát snaha vměstnat do oddílu za každou cenu 30 míst. Díky tomu je prostor mezi sedadly proti sobě skutečně stísněný! Prostorem se nešetřilo pouze v případě středové uličky. Rozteč mezi sedadly proti sobě má být dle normy UIC567 minimálně 145cm, ve skutečnosti je cca 135cm, což dává prostor na nohy jen zhruba 40cm, co je nejen výrazně méně nežli v jakémkoliv oddíle druhé třídy, včetně starých koženkových vozů a často proklínaných šukafonů, ale dokonce méně než v běžných autobusech! Sedadla u středové přepážky jsou pro změnu otočená ke stěně, díky čemuž můžete při cestě koukat do přepážky, nebo v lepším případě do oddílu druhé třídy.
Problémy pokračují u nevhodně zvolených sedadel, kdy typ BorCad Regio+ je naprosto nevhodný pro dálkové vlaky. Sedadla, mají velmi tvrdé koženkové opěrky hlavy, které svou tvrdostí hravě překonají lavice z motoráků řady 810.
I zde je porušena vyhláška, neboť opěrka hlavy v první třídě má mít textilní potah. Opěrku na ruce máte společnou se sousedem, polohování sedadel je takřka neznatelné. Sedadlo svými možnostmi odpovídá regionálním vlakům, což jsou vlaky osobní, maximálně spěšné. I název sedadla "Regio" jasně definuje kam tato sedadla patří.