Návrh na úpravu vozů Bpee237

Například na lince R10 je první vozová třída využívána velmi hojně v úseku z Prahy do Hradce Králové a zpět. Dále do Trutnova bývá obsazení první třídy minimální a 54, resp 30 míst první třídy je mezi Hradcem Králové a Trutnovem zbytečnost.

V současnosti se kmenová souprava rychlíků Krakonoš skládá ze čtyř vozů a další jsou posilové pro úsek Praha - Hradec Králové a zpět. V této soupravě bývá někdy půl jindy celý vagón první třídy, což je zbytečné, když další vozy první třídy bývají připojovány v Hradci Králové. Na úsek Od Hradce do Trutnova bohatě stačí první třída jakou lze nalézt v řídících vozech ABfbrdtn s kapacitou patnácti míst a zachovaným komfortem. Který je u vozů nasazovaných v současné době přinejmenším diskutabilní.

Tento návrh počítá s úpravou několika vozů Bpee237. Pro potřebu této linky by stačilo takto upravit cca šest vozů aby byl jeden v záloze.

Demontováním sedmadvaceti sedadel by vznikl prostor pro patnáct plnohodnotných míst první třídy a k tomu pro regál na zavazadla. V první třídě by byl pod sedadly koberec podobně jako u ABfbrdtn a každá třída by měla své vlastní WC. V první třídě by byly použity sedadla BorCad Comfort, nebo MSV interier Topas s komfortními roztečemi 75 cm. Za cenu pětadvaceti míst by byl získán za relativně nízké náklady plnohodnotný vůz do kmenových souprav rychlíků linky R10 a vozy ABpee347, které jsou určeny pro kratší vzdálenosti a jejichž komfort je přinejmenším sporný, by mohly být předislokovány na odpovídající linku, například Sp vlaky v okolí Prahy nebo na nějaké příměstské osobní vlaky, případně přeznačeny na druhou třídu.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky